Reklama
Reklama

Pozycjonowanie stron - lokalnie w Poznaniu, czy globalnie na Polskę?

Zastanawiasz się, jaki rodzaj pozycjonowania wybrać: lokalne czy globalne? Przeczytaj nasz tekst, by rozwiać wszelkie wątpliwości i podjąć decyzję.

Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: to zależy. A zależy głównie od tego, do jak szerokiego grona potencjalnych odbiorców chcemy dotrzeć. Kiedy pozycjonowanie lokalne się sprawdzi, a kiedy lepiej wybrać działania globalne? Przeczytaj tekst, by się tego dowiedzieć.

Kiedy pozycjonowanie lokalne jest lepszym wyjściem?

Z pozycjonowania lokalnego najczęściej korzystają przedsiębiorcy, którzy świadczą swoje usługi na wybranym obszarze (najczęściej w granicach miasta i/lub w jego najbliższych okolicach). Chodzi głównie o małe, stacjonarne biznesy, takie jak choćby zakłady fryzjerskie, stolarskie, gabinety kosmetyczne, firmy remontowe, zakłady mechaniki pojazdowej, hydrauliczne, elektryczne, lokale gastronomiczne etc. Logiczne jest, że tacy przedsiębiorcy będą chcieli dotrzeć ze swoją ofertą do klientów, którzy są nią zainteresowani, bo chcą korzystać z usług jak najbliżej swojego miejsca zamieszkania. W myśl zasady, że im bliżej jest się klienta, tym większe prawdopodobieństwo, że transakcja dojdzie do skutku, lokalne biznesy powinny promować się jak najbardziej lokalnie. Pozycjonowanie regionalne od strony technicznej nie różni się znacząco od pozycjonowania tradycyjnego, ale wymaga skupienia się na promowaniu serwisu w danym regionie/mieście. Ma to w efekcie prowadzić do polepszenia "widoczności" serwisu danej firmy i ułatwić przedsiębiorcom szybsze dotarcie do grupy docelowej. Dużą zaletą pozycjonowania lokalnego jest także to, że zazwyczaj jest znacznie mniej kosztowne niż globalne. Niewielkie firmy, które mają przeważnie ograniczony budżet na wydatki związane z reklamą i promocją, muszą się z tym liczyć. Więcej informacji o pozycjonowaniu lokalnym uzyskasz pod linkiem: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/poznan/.

Pozycjonowanie globalne - dla kogo?

Najogólniej rzecz ujmując, pozycjonowanie tego rodzaju to szereg działań SEO, które podejmuje się w celu wypromowania danego serwisu z uwzględnieniem globalnych fraz kluczowych. Decydują się na nie przede wszystkim właściciele przedsiębiorstw o zasięgu ogólnopolskim lub takie, które swoje usługi świadczą również poza granicami kraju. Jak nietrudno się domyślić, pozycjonowanie globalne jest dużo bardziej skomplikowane i trudniejsze od regionalnego. O ile na obszarze jednego miasta czy dzielnicy trzeba walczyć o zainteresowanie klientów z kilkoma lub kilkunastoma firmami mającymi podobną ofertę, o tyle w skali kraju ta konkurencja jest już znacznie większa. Konieczne jest także podejmowanie bardziej złożonych działań promocyjnych i marketingowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu? Kliknij link: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/ . A może zainteresowały Cię zagadnienia związane z marketingiem treści? Więcej informacji o nich znajdziesz tutaj: https://www.grupa-tense.pl/marketing-tresci/ .

Gra jest jednak opłacalna, bo dobrze wypozycjonowana i wypromowana strona stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie ze swoją ofertą do sporej rzeszy potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie globalne decydują się przede wszystkim sklepy internetowe, realizujące zamówienia na terenie całej Polski. Usługę tę zamawiają również duże firmy, mające oddziały w różnych częściach kraju

Jakie zalety ma pozycjonowanie globalne?

Oprócz tego, że pozycjonując globalnie, można zyskać zainteresowanie ogromnej ilości klientów, to dodatkowo taka strategia marketingowa jest dużo mniej kosztowna dla firmy niż tradycyjne formy reklamowania się (reklamy w telewizji, radio czy gazetach wiążą się ze znacznymi wydatkami). Usługodawca, którego strona znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, zyskuje także na wiarygodności. Użytkownicy sieci zazwyczaj darzą zaufaniem tę klasyfikację i nierzadko decydują się na wybór oferty z pierwszej strony wyszukanych wyników. Na budowanie marki i prestiżu firmy ma także wpływ wzmożony ruch na stronie. Im więcej internautów odwiedzi serwis, tym większe zainteresowanie budzi zamieszczona w nim oferta. Dla przedsiębiorców ważne jest także to, że mogą precyzyjnie zaplanować i określić grupę docelową, do której chcą dotrzeć ze swoją propozycją. Kluczem do sukcesu jest tu trafne określenie słów kluczowych.

Trzeba przy tym podkreślić, że pozycjonowanie globalne to proces długofalowy i długotrwały. Nie można liczyć na to, że po kilku dniach od zlecenia usługi strona znajdzie się w pierwszej dziesiątce wyszukiwania. Co więcej, nie może to być jedyne działanie promocyjne, jakie zostanie podjęte. Najlepsze efekty daje łączenie pozycjonowania globalnego z lokalnym i pozycjonowaniem pod frazy komercyjne i tak zwane frazy long tail. Warto tego rodzaju działania powierzyć specjalistom, jak chociażby pracownikom Grupy TENSE, którzy doskonale wiedzą, jak połączyć wszystkie wspomniane aspekty. Jeśli chcesz poznać lepiej tę firmę, kliknij link: https://www.grupa-tense.pl/.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

19℃
8℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
8 km
Stan powietrza
PM2.5
14.43 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro